Par nepieciešamību ziemā sasildīt dzinēju ir diskutēts jau daudzus gadus, un ap šo jautājumu ir izveidots daudz statistikas datu. Aptaujas liecina, ka vairāk nekā 80 % autovadītāju uzskata šo procedūru par nepieciešamu un negrasās no tās atteikties.
Taču ne visi autovadītāji zina, cik ilgs laiks ir nepieciešams dzinēja uzsildīšanai atkarībā no āra temperatūras. Noskaidrosim, cik ilgs laiks nepieciešams, lai sasniegtu optimālu agregāta stāvokli pirms braukšanas.
Daudzi automobiļu ražotāji mudina autovadītājus atteikties no dzinēja sildīšanas. Pēc viņu domām, mūsdienu dzinējiem šī procedūra nav nepieciešama, un tiek minēti pat argumenti. Piemēram, ražotāji apgalvo, ka ir salīdzinoši mazi termiskie intervāli, kas nodrošina stabilu dzinēja darbību pat ziemā. Arī mūsdienu motoreļļas ir paredzētas zemām temperatūrām, tāpēc tām vajadzētu veikt nepieciešamās eļļošanas funkcijas arī aukstumā. Taču daudzi autovadītāji pamatoti neuzticas šiem apgalvojumiem.
Bieži vien transportlīdzekļu ieteikumi tiek sniegti visiem tirgiem vienlaicīgi. Ražotāji vadās pēc saviem pētījumiem un vides standartiem, nevis pēc konkrētās valsts klimatiskajiem apstākļiem. Un, ja dienvidu reģionu autovadītāji patiešām var atteikties no sildīšanās, tad vidējos platuma grādos un ziemeļos tas praktiski nav iespējams. Nemaz nerunājot par procesiem dzinēja iekšienē, braukt sasalušā automašīnas salonā ir vienkārši neērti.
Motora iesilšanas ātrums ir tieši atkarīgs no tā īpašībām. Nav noslēpums, ka dīzeļdzinējiem tas prasa daudz vairāk laika, tāpēc mēs tos neapskatīsim.
Lasi vēl: Volodina nosauc zvaigžņu zīmes, kurām veiksies pirms 31. decembra
Mūsu gadījumā pētījuma objekts bija ļoti izplatīts 1,6 litru benzīna atmosfēriskais motors, tāpēc mērījumu rezultāti būs līdzīgi daudziem citiem automobiļiem.
Šķir otru lapu, lai lasītu turpinājumu….